פרסום בפייסבוק

יש שיגידו שלפייסבוק יש יותר משתמשים, מאשר לסין יש אזרחים. הכיצד זה יכול להיות? ובכן, על פי נתונים מסוימים, יש לפייסבוק קרוב למיליארד וחצי אנשים שעושים בו שימוש, לפחות במידת מה – ברחבי העולם.  כשהחלטנו, בכתיבת שורות אלו – לבדוק את מצב האוכלוסייה בסין, ראינו שהמספר עומד על 1,442,345,886. יש שיגידו שזו המדינה מהמאוכלסת ביותר בעולם. מדובר על מספרים נהדרים של אוכלוסין– ובכן, לפייסבוק יש קצת יותר. שזה נהדר. הדבר מתרגם את עצמו לכדי 22 מיליארד קליקים על מודעות (במסגרת פרסום בפייסבוק), וזהו נתון שנתי. על כן, 22 מיליארד קליקים, מדובר בהמון לחיצות עכבר – וזה נהדר, כי זה אומר, שאם, בממוצע, מתוך מאה אנשים שנחשפים למודעה – אחד מקליק, משמע שיותר מ- 2,200 מיליארד מודעות נחשפו לאנשים ברחבי העולם, על פי הנתון השתי. המספרים הללו ממש גדולים, ואין באמת טעם לנסות ולדמיין את ההיקף שלהם.

אנחנו רושמים זאת מסיבה פשוטה – יש בפסיכולוגיה עיקרון שאומר שברגע שמשהו מוכר, אפשר יותר לחבב אותו, או לסמוך עליו. ככל שחוזרים על גירוי יותר פעמים – כך ניתן יהיה להגיד – שתחול עלייה ברמת החיבה כלפיו. וזה מעניין וחשוב – כי נניח שאנחנו רוצים להתחיל למכור מחבטי בייסבול מעוצבים – בישראל, לאוכלוסייה מסוימת. אוכלוסייה שלא מכירה את הסיפור, שמעולם לא שיחקה בייסבול, כמו גם לא השקיעה כספים עד כה במותגים ודברים מעוצבים. ראשית כל – ייתכן שזה פשוט לא כזה חכם, מבחינת בחירת שוק – שכן השוק פחות "בשל" למוצר המדובר – אלא שאם באמת איתרנו קהל יעד מסוים, אנשים שאפשר לשרת – ואנחנו חושבים שזה בדיוק מה שהם צריכים – אזי שזה יכול להיות רעיון מעולה להתחיל ולשווק להם את המענה לבעיות או לצרכים שלהם. באם זה במקרה מחבט בייסבול מעוצב – ייתכן שהם לא יבינו מלכתחילה איך זה יכול להיות המענה

גירוי יתר – הרחבת המסר

על כן, כאן הכל מתחבר – ברגע שחושפים אנשים מספיק פעמים לגירוי, והם מתחילים להתרגל אליו – כך הם יכולים יותר לפתח חיבה ואמון כלפיו, במידה וזה באמת רלוונטי כלפיהם, והולם את הערכים שלהם. אם לדוגמה יש לנו מסר, ואנחנו מציגים אותו בצורות שונות כלפי אוכלוסיית היעד שלנו – אנחנו יכולים לנרמל את המסר בעיניהם, כך שהם מתייחסים אליו יותר ויותר כדבר מה מקובל ולגיטימי. וזה נחוץ, בעיקר אם רוצים לפתוח דרכי חשיבה, לעורר השראה ולהראות מה עוד אפשרי. על כן, שיווק ופרסום בפייסבוק, יכול למעשה לעזור לאנשים להיחשף למסרים תוך תהליך הגלישה שלהם – ואם הם בהלימה עם המטרות הגבוהות יותר שלהם, גם לחנוך אותם לצורת מחשבה חדשה. ולאחר שהם נחנכו אליה, והם אימצו אותה – הם יכולים להתחיל ולמצוא מה יכול לעזור להם להגשים את הרצונות שלהם, מה הכלי – ואז, אפשר להציע להם מחבטי בייסבול מעוצבים, או כל כלי אחר שיכול להתאים – כי עזרנו להם להבשיל לרמה בה הם יכולים להחליט עבורם מה נכון להם, מתוך תפישה רחבה יותר של המציאות, שאנחנו עודדנו דרך חשיפה הולכת ומתמדת – דרך המודעות שהופיעו להם בפיד בפייסבוק – במשך 2,200 מיליארד פעמים בשנה – אם כי כמובן, זהו המספר הגלובלי לכל המשתמשים.

באופן ספציפי, עבור כל מודעה, נוכל להסתפק בלהראות אותה פעמים בודדות – אם כי הדעות לגבי זה חלוקות. יש אנשים שלא ירצו להראות אותה מודעה פעמים רבות – כדי שלא ייווצר עיוורון סלקטיבי כלפיה, ויש אנשים שחושבי שעדיף לחשוף כמה שיותר פעמים, כדי לאפשר למוח לקלוט מה היא מביעה –העניין בעיני המתבונן. לשאלות נוספות, אפשר להיוועץ בצוות המומחים של משרד פרסום ירדן דיגיטל.

pexels-freestocksorg-744464
אהבתם? שתפו פוסט זה!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter